Powidoki Jarrego #1: mowa nienawiści, bot, niewyobrażalne newsy i dziecko w brzuchu


Postanowiłem, że co jakiś czas wrzucę kilka moich impresji z tygodnia. To przemyślenia, które są ważne, ale pełnego tekstu doczekają się za jakiś czas, kiedy “dojrzeją”. To takie "powidoki" jak u Strzemińskiego, obraz jaki zostaje pod powieką gdy patrzyliśmy chwilę na Słońce i zamknęliśmy oko. Migawki z codzienności.

Proszę - Powidoki Jarrego #1: 4 informacje, czas czytania każdej około 30 - 40 sekund. Wytrzymacie.

Akcja przeciwko mowie nienawiści ze stycznia 20916. Oczywiście przegrana...
#1 Mowa nienawiści rządzi!

Ponad 95% młodzieży spotyka się z mową nienawiści w internecie czytam w raporcie Rzecznika Praw Obywatelskich. Polacy coraz częściej słyszą wypowiedzi antymuzułmańskie i antysemickie w telewizji oraz sami przyzwalają na mowę nienawiści wobec gejów i lesbijek. http://bit.ly/2nKxTXg

64% nastolatków przyznało się do stosowania którejś z form mowy nienawiści napisano w raporcie Rzecznika Praw Obywatelskich. Autorzy badania podkreślają, że młodzież stykająca się z mową nienawiści gotowa jest do naruszania innych norm społecznych oraz deklaruje większą gotowość do użycia przemocy w życiu codziennym. http://bit.ly/2nKxTXg

I co teraz?
NIC, to się nie zmieni, a jeżeli już, to tylko na gorsze. Bo ludzkość pędzi ku katastrofie (pardon za brak optymizmu).

Tutaj znajdziesz pełny
Raport RPO o mowie nienawiści



boty nadchodzą
#2 Internetowy robot - bot - napisze tekst reklamy

To się musiało stać, a zacznie się od największych. Boty będą pisać reklamy Coca Coli. Reklamiarze z mega koncernu Coca-Cola, chcą wykorzystać AI (Artificial intelligence) zainstalowaną w botach, do tworzenia reklam.

Nie powinno to dziwić, bo skoro 40% artykułów agencji prasowej Associated Press (USA) piszą już boty, to czemu nie reklamy?

Sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana m.in. do tworzenia muzyki komercyjnej czy dżingli. Za moment wszystko hiciory disco będą z automatu. A końcu inwencja jest tam zbędna. tak jak w disco - polo, chociaż w tej “muzyce” akurat jest niezbędny element buractwa. Nie wiem czy sztuczna inteligencja dorosła do “zburaczenia”. No charakterystyczna facjata Zenka Martyniuka. Nie każdy bot ma urok robotnika z PGR-u.

i tak to wygląda bobas w 4D
3# Możesz już zobaczyć dziecko w brzuchu 1 do 1

To akurat dosyć mądre. Fińskie Aava Medical Centre and General Electric stworzyły ultrasonograf 4D. Rodzice mogą obejrzeć swoje dziecko jakby już się urodziło!

Do niedawna wydawało się, że USG 3D to szczyt marzeń. Teraz możesz bobasa prawie połaskotać w nóżkę. A pamiętam, jak nasz Junior był w stadium “bąbelka”, to cieszyliśmy się ze zwykłego czarno-białego 2D...

warto wejść na stronę Emblematic, by to zrozumieć
4# Tego nie można mieć już w d***e

Jest światełko w tunelu dla dziennikarstwa. Pojawiła się szansa na koniec obojętnego oglądania wojny w Syrii czy tsunami w Japonii. Niektórzy twierdzą nawet, że nadchodzi “nowe dziennikarstwo”. "Nie słuchaj historii, bądź w niej!" to hasło uderza jak młot.

Lider virtual i augmented reality, firma Emblematic Group stworzyło nowy sposób udostępniania newsów. Będą one nadawane w systemie Virtual Reality na goglach VR. Dzięki temu nie będziesz oglądać wiadomości z pozycji widza (domyślnie - obojętnego), ale znajdziesz sie “w nim”, będziesz “w środku” wydarzeń.

To oczywiście marzenie optymistów, że to nas zmieni, uwrażliwi na cudze tragedie. Jest bowiem jeden haczyk. Najpierw trzeba takie newsy zamówić. A to chyba skutecznie zniechęci ludzi.

Po co brać sobie na głowę współczucie innym i jeszcze za to płacić, isn’t it?


Do zobaczenia!
Obsługiwane przez usługę Blogger.